بهترین اندازه پست و استوری اینستاگرام

    
تعداد بازدید: 874
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/10/7

اگه می‌خواید توی شبکه‌ی مجازی اینستاگرام موفق بشید، باید اصول زیادی رو بلد باشین و ازش پیروی کنین. یکی از مهمترین اصول انتشار محتواهای باکیفیت هستش. البته لازمه‌ی این کار دونستن بهترین سایز پست اینستاگرام و همچنین بهترین سایز استوری اینستاگرام هست. آیا شما از استانداردهای سایز هر محتوا در اینستا اطلاع دارین؟ در این راهنما قصد دارم تا شما رو با اندازه پست های اینستاگرام آشنا کنم. چنانچه محتوای خودتون رو طبق این سایزها تولید و منتشر کنین، عکس‌ها و ویدیوها کیفیت خودشون رو حفظ می‌کنن و ارزش برندتون در نظر مخاطبین دو برابر خواهد شد.

برای موفقیت در اینستاگرام باید اصول زیادی رو رعایت کنین. از مهمترین فاکتورهایی که همیشه در اینستاگرام مهم بوده، میشه به تولید محتوای باکیفیت اشاره کرد. خلق محتوای کاربردی برای مخاطبین حرف اول رو می‌زنه، اما اگه عکس‌های شما کیفیت لازم رو نداشته باشه، نمی‌تونن به اندازه کافی جلب توجه کنن. بنابراین برای انتشار پست و استوری در این برنامه باید از الگوریتم‌های آن پیروی کنین. به نظر شما سایز پست اینستاگرام برای انتشار محتوا چقدره؟

با ما همراه باشید تا بهترین سایز برای پست اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

اندازه پست و استوری اینستاگرام

ابعاد پست اینستاگرام

اگه بخواید عکسای خودتون رو بدون افت کیفیت منتشر کنین، باید حتما سایز پست اینستاگرام رو بدونین. اگه نمی‌خواید عکس‌های شما در زمان انتشار کشیده یا فشرده بشن، باید سایز اونا را پیش از بارگذاری در برنامه با استانداردهای اینستاگرام تطابق بدید.

همونطور که احتمالا می‌دونین کاربران می‌تونن ۳ نوع عکس منتشر کنن:

  • پست به صورت مربعی
  • پست اینستاگرام عمودی
  • پست به صورت افقی

برای جلوگیری از تغییر سایز عکس برای اینستاگرام بهتره هر کدوم از عکسای خودتون رو مطابق آموزش تصویری زیر منتشر کنین.

 

  • سایز عکس مربعی در اینستاگرام

حالت مربعی، بهترین و محبوب‌ترین سایز پست های اینستاگرام بوده و هست. بیشتر کاربرا از این مدل عکس برای انتشار محتوای خودشون استفاده می‌کنن. اگه شما هم تمایل دارین تا عکسی با طول و عرض یکسان پست کنید، بهتره که سایز اون رو روی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل قرار بدید.

( اندازه عکس مربعی در اینستاگرام به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷ )

اگه عکسی با سایز بیشتر یا کمتر در داخل برنامه بارگذاری بشه، اینستاگرام برای انتشار اون مجبوره تا اون رو بکشه یا حتی فشرده کنه. این موضوع کیفیت عکس شما رو تحت تاثیر قرار میده و باعث افت وضوح اون میشه.

دقت کنید که بسیاری از افراد اعتقاد دارن، حالت مربعی بهترین سایز برای پست اینستاگرام است. من هم به شما پیشنهاد می‌کنم که تا حد امکان محتوای خودتون رو در قالب این سایز به اشتراک بذارین.سایز عکس مربعی اینستاگرام

  • سایز عکس عمودی در اینستاگرام

دسته‌ی دوم از عکس‌های اینستاگرام حالت عمودی دارن. چنانچه بخواید عکس‌هایی مستطیلی و با حالت عمودی هم در این برنامه بارگذاری کنین، باید استانداردهای اندازه پست عمودی اینستاگرام رو رعایت کنین. سایز نرمال برای بارگذاری و انتشار چنین پست‌هایی ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل هستش. در غیر این صورت تصویر مد نظر شما با تغییر سایز مواجه میشه و کیفیت خودش رو از دست میده.

( اندازه عکس عمودی در اینستاگرام به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۳۵.۷۱ )

سایز عکس عمودی اینستاگرام

  • سایز عکس افقی

با وجود این که افراد کمتری اقدام به انتشار پست‌های افقی می‌کنن، اما این پست‌ها نیز طرفداران خودشون رو دارن. برای گذاشتن عکس مستطیلی در اینستاگرام، باید ابعاد پست مستطیلی اینستاگرام را روی ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل تنظیم کنید.

( اندازه عکس افقی به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۱۶.۰۸ )

برای کسب اطلاعات در مورد هایلایت اینستاگرام می توانید مقاله ی هایلایت اینستاگرام چیست را مطالعه کنید.

سایز عکس افقی اینستاگرام

  • سایز استوری اینستاگرام

استوری‌ها نقش مهمی در بازاریابی و موفقیت در اینستاگرام دارن. اکثر کسب و کارهایی که تونستن در این شبکه رشد کنن، به صورت روزانه استوری منتشر می‌کنن. این کار باعث افزایش تعامل با کاربرا میشه و در نهایت رشد شما رو تضمین می‌کنه. البته به شرطی که استوریای شما کاربردی باشن و بتونن برای کاربر ارزشی خلق کنن.

در مقاله چگونه در اینستاگرام استوری بگذاریم می توانید در این مورد بیشتر بخوانید.

برای استوری گذاشتن هم باید سایز و ابعاد تصویر رو ملاک قرار بدین. سایز استوری اینستاگرام اگه بخواید عکستون رو به صورت استاندارد منتشر کنین، ۱۰۸۰پیکسل  در ۱۹۲۰ پیکسل هست.

( سایز استوری اینستاگرام به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۵۰.۸ )

اندازه استوری اینستاگرام

البته این اندازه استوری اینستاگرام برای حالتیه که شما بخواید محتواتون به صورت تمام صفحه منتشر بشه. در غیر این صورت اگه تمایل دارین که عکساتون تمام صفحه نباشن می‌تونین اونو با ابعاد ۱: ۹: ۱ تا ۹:۱ هم منتشر کنین. در واقع هر بازه‌ای از نسبت ابعاد گفته شده برای انتشار استوری مورد قبول است.

بیشتر بخوانید: دانلود از اینستاگرام

سایز ویدیو در اینستاگرام

در صورتی که تمایل داشته باشین فیلمای خودتون رو به صورت پست منتشر کنین، باز هم باید استانداردهای سایز فیلم در پست اینستاگرام رو رعایت کنین. دلیلش هم چندین بار گفته شد. اگه ویدیو خودتون رو مطابق الگوریتم اینستا منتشر نکنین، این اپلیکیشن اون رو مطابق اندازه‌های خودش فشرده و یا کشیده می‌کنه. این موضوع زمینه تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام رو فراهم می‌کنه و کیفیت فیلماتون کم میشه.

بهترین سایز ویدیو در اینستاگرام دقیقا مشابه سایزهای عکس هستش. یعنی شما به ۳ صورت میتونید ویدیوهای خودتون را بارگذاری کنین. ویدیوهای مربعی، افقی و عمودی از جمله ویدیو هایی است که کاربران می‌تونن در اینستاگرام منتشر کنن. هر کدام از این ویدیو ها هم سایز خودشون رو دارن.

  • بهترین سایز ویدیو برای حالت مربعی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل است. ( به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷ )
  • بهترین سایز ویدیو برای حالت عمودی ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل است. ( به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷ )
  • بهترین سایز ویدیو برای حالت مربعی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل است. ( به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۱۶.۰۸ )
اندازه ویدئو اینستاگرام
اندازه ویدئو اینستاگرام

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سایت دانلود از یوتیوب را مطالعه کنید.

سایز igtv اینستاگرام

ویدیوهای igtv هم سایز مخصوص به خودشون رو دارن. برای انتشار ویدیو در قالب آی جی تی وی باید با سایز استاندارد اون آشنا باشید. البته مهمترین بخش igtv کاور هستش که اندازه کاور igtv برای چنین کاوری، ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل است.

همچنین فیلمای موجود در igtv به ۲ صورت افقی و عمودی نمایش داده می‌شن. در صورتی که بخواید فیلمای افقی بارگذاری کنین باید استانداردهای افقی رو بدونین و اگه بخواید فیلماتونو عمودی منتشر کنین، بهتره اونو تو ابعاد زیر به اشتراک بذارید. اندازه ویدئو igtv :

  • فیلم‌های عمودی خودتون رو در igtv با ابعاد ۴:۵ و ۹:۱۶ منتشر کنین.
  • فیلم‌های افقی خودتون رو در igtv با ابعاد ۵:۴ و ۱۶:۹ منتشر کنین.

ولاگ های خود را می توانید با همین سایز در igtv منتشر کنید. برای اشنایی با اینکه vlog چیست مقاله ما را بخوانید.

 
البته در آپدیت جدید اینستاگرام IGTV حذف شد و جای خود را به Instagram TV داد. قسمت IGTV به طور کلی از ابتدای معرفی، با استقبال زیادی روبرو نشد و به این دلیل در آپدیت جدید این بخش حذف شد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.