وظایف ادمین اینستاگرام

    
تعداد بازدید: 816
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/10/5

وظایف ادمین پیج اینستاگرام چیست؟ ادمین به کسی گفته می شود که حساب اینستاگرام را مدیریت می کند؛ یعنی پست و استوری در آن منتشر می کند و به کامنت ها و پیام ها پاسخ می دهد. از آنجایی که این حرفه به یکی از مشاغل آنلاین پرطرفدار در جامعه تبدیل شده و درآمد خوبی دارد لازم است با وظایف ادمین آشنا شوید. اگر دوست دارید در این شغل فعالیت کنید، «شرح وظایف ادمین اینستاگرام» را بخوانید.

  1. آپلود و انتشار محتواها شامل: تصاویر و ویدیوها بر اساس برنامه از قبل تعیین شده
  2. نوشتن کپشن یا متن های مرتبط با محتواهایی که منتشر خواهند شد
  3. جواب دادن به دایرکت ها
  4. جواب دادن به کامنت های پست ها
  5. استوری گذاشتن
  6. داشتن استراتژی برای بالا بردن تعداد لایک های پست ها
  7. داشتن استراتژی برای بالا بردن تعداد ویو ویدیوها
  8. افزایش تعداد فالورها
  9. حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک
  10. پویا و زنده نگه داشتن پیج مثل آپدیت کردن تصویر پروفایل و متن بیو
  11. آشنایی و تسلط نسبی با ابزارهای گرافیکی مثل این شات و فتوشاپ
  12. بالا بردن نرخ تعامل پیج
  13. داشتن خلاقیت در تولید محتوای پیج

مهمترین مهارت های ادمین پیچ

وظایف ادمین حساب اینستاگرام همه جا یکسان نیست. بعضی ازادمین ها فقط چند ساعت در روز برای انجام کارهای ساده مانند پاسخگویی به کامنت و دایرکت های کاربران وقت می گذارند؛ اما بعضی باید کارهای تخصصی تری انجام دهند مثلاً محتوای جذاب بسازند و با کمک بهترین ابزار کاربردی در اسکجول پیج اینستاگرام آن را منتشر کنند. کارهایی که ادمین ها در حساب اینستاگرام انجام می دهند عبارت اند از:

تولید محتوا

مهم ترین کار ادمین اینستاگرام تولید محتوای خلاقانه و جذاب است. در صورتی که قصد دارید در این زمینه مشغول به کار شوید پیشنهاد می کنیم با ابزارهای تولید محتوای تصویری و ویدیویی مانند فتوشاپ، picsart و premiere pro آشنا باشید. جذب مخاطب و این که چقدر تشویق شود تا از خدمات شما استفاده کند به قدرت محتوایی که می سازید بستگی دارد؛ پس اصول ساخت محتوا مانند کپشن نویسی، ادیت فیلم و… را یاد بگیرید.

ایجاد تعامل بین پیج و کاربر

در شرح وظایف ادمین اینستاگرام، بر ایجاد تعامل سازنده بین پیج و کاربر تأکید زیادی می شود؛ این تعامل یعنی افزایش لایک اینستاگرام، سیو و اشتراک گذاری پست ها به وسیله مخاطب و تمایل به خریداری محصولات یک برند. اگر می خواهید ارتباطی پویا با کاربران داشته باشید و شاهد افزایش فالوور اینستاگرام خود باشید، توصیه می شود در خلق محتوا سلیقه به خرج دهید و مداوم به دایرکت و کامنت افراد پاسخ دهید.

طراحی و اجرای استراتژی های تبلیغاتی

یکی دیگر از «وظایف ادمین پیج اینستاگرام» برخورداری از استراتژی های تبلیغاتی است. به عنوان ادمین باید با ترفندها و تحلیل استراتژی های بهینه تبلیغاتی آشنا باشید و تلاش کنید با پرداخت کمترین هزینه بیشترین تعداد فالوور را جذب کنید. همچنین پیشنهاد می دهیم اینفلوئنسرها و افراد مشهور را در اینستاگرام بشناسید چون ممکن است لازم شود با آن ها در کار تبلیغات و فروش ارتباط بگیرید.

تأمین امنیت پیج

از دیگر وظایف یک ادمین اینستاگرام باید به تأمین امنیت پیج اشاره کنیم. ادمین وظیفه تولید محتوا، ارتباط با مخاطبان و پیشرفت پیج را بر عهده دارد؛ بنابراین لازم است امنیت پیج اینستاگرام را فراهم کند و با به کارگیری تکنیک های قوی مانند انتخاب پسورد پیچیده و… از آن محافظت کند.

آشنایی با تکنیک های کپشن نویسی و هشتگ گذاری

بخشی از وظایف ادمین داشتن ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام است؛ اما باید با اصول کپشن نویسی هم آشنا باشد. کپشن مناسب تأثیر محتوا روی مخاطب را دوبرابر می کند؛ بنابراین اصول نگارش و استانداردهای بازاریابی را یاد بگیرید تا به مشکل نخورید. همچنین باید ابزار تولید هشتگ اینستاگرام را بشناسید؛ زیرا هشتگ ها وسیله ای هستند تا در بخش اکسپلور مخاطب پست های ما را پیدا کند. درج هشتگ در کپشن با رعایت حجم و تراکم مناسب کمک زیادی به شما می کند.

ارتباط با واحدهای تجاری پیشرفته

شرح وظایف ادمین اینستاگرام فقط به تولید محتوا و جذب مخاطب محدود نمی شود بلکه لازم است ارتباط خارج از رسانه ای هم داشته باشد؛ یعنی چه؟ ادمین حساب های برند و معتبر در اینستاگرام با واحدهای تجاری مختلف ارتباط دارند؛ این افراد سفارشات کاربران را دریافت می کنند و در کمترین زمان به این واحدها ارجاع می دهند تا محصولات مشتری در اسرع وقت به دستش برسد.

انتشار منظم پست و استوری

انتشار منظم پست و استوری

یکی دیگر از مهم ترین وظایف ادمین پیج اینستاگرام انتشار منظم پست و استوری است؛ اما مفهوم آن چیست؟ انتشار منظم به زمان بندی به موقع اشتراک گذاری محتوا در پیج اشاره می کند. امکان دارد برای تولید یک پست وقت زیادی گذاشته باشید اما چون در زمان درست آن را منتشر نکردید زحمتتان به باد می رود. ترفندهای انتشار پست در اینستاگرام عبارت اند از:

انتشار به موقع

اولین کاری که باید انجام دهید بررسی زمان آنلاین بودن مخاطبانتان است. ویژگی Insights در اینستاگرام به شما می گوید که مخاطبان چه زمانی حضور بیشتری دارند و پست ها را چک می کنند. همچنین یادتان باشد معمولاً افراد شب ها قبل از این که بخوابند و صبح زود پیش از رفتن به سرکار اینستا را باز می کنند که میانگین در ساعات 12 شب و 7 صبح قرار دارد؛ توصیه می کنیم فعالیتتان را در این زمان ها افزایش دهید تا بیشتر دیده شوید.

هدف و ارتباط پست ها

عامل مهم دیگر در انتشار پست، هدف و محتوای آن است. بهتر است نگاهی به پستتان بیندازید؛ اگر در آن راجع به سبک زندگی صحبت می کنید مثلاً ورزش های صبحگاهی را شرح می دهید یا اصول تهیه صبحانه سالم را بیان می کنید منطقی نیست شب در اینستاگرام پست بگذارید. همچنین از خود بپرسید با چه هدفی در اینستا پست می گذارید؟ آیا قرار است تعداد فالوورهایتان را افزایش دهید یا مخاطبان فعلی خود را نگه دارید؟ اگر بیشتر روی حفظ مخاطبان فعلی تمرکز دارید رفتارهای آن ها را مدنظر قرار دهید و بر اساس آن پست منتشر کنید.

چنانچه می خواهید نحوه انتشار پست هایتان را تغییر دهید، شناخت 9 قانون مرتبط با حذف پست از اینستاگرام کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

گروه سنی فالوورها

یکی دیگر از «وظایف ادمین» تحقیق درباره گروه سنی فالوورهاست. اگر پیجتان درباره فوت و فن های خانه داری است، طبیعتاً با خانم هایی سروکار دارید که بیشتر تایم خود را در خانه همراه با فرزندانشان سپری می کنند؛ اما در صورتی  که محتوای پیجتان با گروه سنی جوانان تطابق دارد، از آنجایی که آن ها بیشتر روز را دانشگاه یا سرکار هستند و تایم های صبح و عصر اینستاگرامشان را چک می کنند، باید در این تایم ها فعالیت کنید.

ترفندهای افزایش فالوورهای پیج

افزایش فالوورهای پیج

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم افزایش فالوورهای اینستاگرام یکی دیگر از وظایف ادمین است و می توان گفت جزو مهم ترین آن محسوب می شود. این معیار برای افرادی که در زمینه همکاری در فروش آنلاین فعالیت می کنند اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در صورت داشتن پیج پررونق می توانید فروش و ارائه خدمات بیشتری داشته باشید. به نظرتان از چه راه هایی می توانیم تعداد فالوورها را بالا ببریم؟

بیوگرافی جذاب

اولین شرط برای جذب فالوور داشتن بیوگرافی جذاب است؛ زیرا اولین صحنه ای که کاربران با آن مواجه می شوند بیوی شماست و بر اساس آن تصمیم می گیرند پیجتان را دنبال کنند یا نه. پس اگر دنبال پیشرفت و ارتقای پیج هستید در بیو از کلمات جذاب و هشتگ های ترغیب کننده استفاده کنید.

استوری های هایلایت

خوشبختانه با ویژگی استوری های هایلایت می توانید نام و برندتان را زنده نگه دارید. توصیه می کنیم استوری های جذاب که معرفی کننده نحوه مارکتینگ و جذب مشتری هستند و استوری هایی که کیفیت و قیمت محصولاتتان را شرح می دهند در قسمت هایلایت قرار دهید تا همیشه جلوی چشم کاربران بمانند.

برگزاری مسابقات

یکی از جالب ترین راه های ترغیب کننده برای دنبال کردن پیج برگزاری مسابقه است؛ در صورتی که مخاطبانتان را تشویق کنید تا با لایک، اشتراک گذاری یا تگ دوستان از پیجتان حمایت کنند، می توانید قرعه کشی ترتیب دهید و با اهدای جوایز در جهت افزایش فالوورهای پیج گام بردارید.

تبلیغ محتوا در شبکه های اجتماعی  

برای موفق شدن فقط به اینستاگرام محدود نشوید؛ اگر واقعاً می خواهید تعداد فالوورهای پیجتان بالا برود محتوای آن را در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا لینکدین تبلیغ کنید. همچنین می توانید از تبلیغات گوگل و وبلاگ برای معرفی پیجتان کمک بگیرید.

سخن پایانی

شرح وظایف ادمین اینستاگرام نشان می دهد که یادگیری این حرفه خیلی راحت است و همه می توانند از پس آن برآیند؛ برای مثال انتشار پست که فقط چند ثانیه طول می کشد یکی از وظایف ادمین است. فراموش نکنید برخورداری از خلاقیت و سلیقه، مهم ترین معیار پیشرفت موفق وظایف ادمین پیج اینستاگرام به شمار می رود.

بهترین ابزارها برای ادمین اینستاگرام کدام است؟

به عنوان ادمین اینستاگرام لازم است با برنامه های ادیت عکس و ویدیو مثل این شات، پیکس آرت، فتوشاپ تا حدی آشنایی داشته باشید. هم چنین ابزارهای پیدا کردن هشتگ یا ابزارهای مدیریت پیج اینستاگرام به درد شما می خورند.

درآمد ادمین اینستاگرام چقدر است؟

بسته به وظایف این عدد تغییر می کند. اما به طور کلی از 5 تا 15 میلیون تومان می توانید به عنوان کار در این شغل به دست آورید.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.